2013-11-30 | 09:06:26

Black Friday

Härlig dag i soliga Marin County! Idag är det ju Black Friday = superrea! Var sjukt mycket folk i Corte Madera mallen, gick verkligen inte att hitta parkering!! Var helt galet! Men faktiskt väldigt bra rea delas och fick lite julklappar inhandlade, hoppas ni blir glada nu familjen där hemma i Stränkan. Blev sallads lunch från Comforts i San Anselmo som vi åt i lilla parken vid Yoda och Indiana Jones statyerna. Eftermiddagskaffe blev det på mysiga Rullis i Larkspur! På kvällen bjöd min värdfamilj på middag så vi var alla här hemma och åt. Supermysigt var det!!!

2013-11-29 | 05:59:59

Happy Thanksgiving!!!

Thanksgiving idag då!! Är så tacksam för att jag förra året fick fira en ÄKTA amerikansk Thanksgiving! För i år blev den inte så amerikansk - varken football eller kalkon. Åkte på förmiddagen in med Milo, farfar o Majlis till Crissy Fields inne i San Francisco, jättefint promenadstråk vid hamnen och Golden Gate bron. Blev sedan lunch i Little Italy, mys! Vi åkte sedan till Sausalito för kaffe i solen och kikade i lite butiker. På kvällen tänkte vi gå ut o äta Thanksgiving middag på nån restaurang men ALLT var stängt haha.. Så blev lite fail, men ingen var egentligen ens hungrig, så slutade med bryggkaffe på deras hotellrum, var trevligt!

2013-11-28 | 07:57:11

Nu har pensionärerna hittat hit

Efter att ha skedat med lurvet hela natten så gick vi på hike till Muir Beach, alltid lika vackert!! Vi chillade sen lite här hemma. Vi åkte sen till Neil Cummins för Ania hade hand om Char o Malcs så kom dit o överraskade mina pluttisar, så mysigt så! Blev sen en tur till soptippen, lite annorlunda här! Ingen sortering utan var bara o slänga ner allt i en stor container där lastbilar åkte o plockade upp allt. Kändes skönt o va blond tjej där, hann knappt ur bilen innan två mexikanare hjälpte mig med att få ut allt ur bilen. Hann med att svänga förbi hemma hos min amerikanska värdfamilj för att önska dem en Happy Thanksgiving (som är imorgon) de hade riktigt stort party hos sig, kände inte igen många men var kul att se några bekanta ansikten. Blev även Cheesecake med min andra hälft Ania innan jag åkte till bussen o plockade upp FARFAR och MAJLIS som nu har hittat fram till Cali. SÅ kul att se dem igen!! De var så trötta så vi gick bara till Safeway och handlade lite snacks åt dem o sen gick de o la sig.

Mobilen strular så får inte upp nån bra bild. Men här är en suddig på knähunden!

2013-11-27 | 08:22:21

Home Alone

Mysdag med min fyrbenta vän! Min värdfamilj åkte idag ner till Monterey o ska stanna till torsdag så nu är jag o lurvet helt själva här hemma. På kvällskvisten har vi bara myst framför teven här hemma, myys!

2013-11-26 | 07:28:17

Galet!

Helt vanlig dag! Långpromenixat Milo, cyklat o hämtat Leo, läxläsning och hunnit med några tvättningar o städning däremellan. Karate på kvällskvisten.

Förövrigt är det allmänt kaos här borta. En au pair kompis till mig, ska inte nämna namn nu, sitter i häktet för x antal brytna lagar en av dem fyllekörning. Imorgon blir det rättegång och vi får då veta vad hennes straff blir. Om det blir fängelsetid här eller i hennes hemland, hur mycket böter det blir och garanterat blir hon utvisad ur USA och kommer inte kunna resa tillbaka hit i framtiden. Så sjukt!! Jag e fortfarande chockad! Så många inblandade, hennes värdfamilj, vår LCC, alla hennes kompisar hon själv.. Tydligen sitter hon bokstavligen talat bakom galler i orange jumpsuit precis som på film, detta är en total soppa!

2013-11-25 | 07:45:15

Luciasånger

Idag var jag på luciaträning, ja ska va med i luciatåget i Tiburon i år igen! Jag o Lina som är veteranerna haha! Var riktigt mysigt med lite svenska julsånger! Är en massa småbarn med i år och det är ju så grymt gulligt när de sjunger! Lunchade burrito i Town Center med Lina o en ny tjej som heter Linnea innan jag åkte upp till Ring Mountain där Ania o Tana väntade högst upp på toppen. Vi låg där o bara chillade en stund. På kvällen var jag på en supermysig biosalong i Tiburon med min fina värdfamilj vi såg Catching Fire, riktigt bra var den!!

Puppan Ania

2013-11-24 | 08:35:18

Myslördag

Myspys dag verkligen, ingen stress här inte - äkta Cali lifestyle. Min värdfamilj åkte idag iväg på äventyr och lämnade lurvet här hemma med mig. Vi tog en riktigt skön morgon här hemma. Elin kom över på kaffe en sväng, var mys! Sen åkte vi upp tillsammans med Tana, Lina och Jonas till en plats nedanför Mt. Tam och hikade upp till toppen där vi hade lite picknick. På vägen upp mötte vi en kille som cyklade ner för berget på en såndär cykel med bara ett hjul, sjukt imponerande för är ju verkligen hiking trails där liksom! Det blir numera kolsvart här så SJUKT fort på kvällarna, så blev såklart bäcksvart på vägen ner. Var lite läskigt med tanke på att vi inte kunde se ifall Mountain Lions, Racoons, Coyotes, Rattle Snakes eller andra obehagliga djur kom, såg ju verkligen ingenting. Men eftersom vi var fyra pers plus Milo så kändes det ändå bra. Vi lyckades tillslut ta oss ner helskinnade från berget. Har på kvällen haft lite bebismys hos några av Anna o Bengts bekanta.

Top of the world!! Tröttnar aldrig på utsikten ifrån Mt. Tam, finaste utsiktsplatsen i världen! OBSERVERA:skillnaden på min hudfärg om man jämför armar och ben! Galet ju!!!!! Rikligt bevis på att vädret här senaste tiden alltid är perfekt att gå klädd i långbyxor o linne!

2013-11-23 | 07:47:00

Första julkänslan

Hikade till Muir Beach med Milo i förmiddags, måste nog vara jordens finaste hike! På kvällskvisten kom Ania hit en snabbis med Burritoville mat hehe sen åkte vi vidare in till Union Square och åkte skridskor. SÅ mysigt!! Jättemycket folk, och amerikanarna suger verkligen på att åka skridskor haha så var lite små irriterande, men de spelade musik, och det var julbelysning runt om hela Union Square! Så var riktigt kul fredagsnöje!

2013-11-22 | 09:21:00

Solen är tillbaka o humöret är på topp!

SOL! Fina vädret är tillbaka iiih gillas, gillas, gillas!! Så blev en mysig runda med min favorithund! Annars då? Jo har man tre barn i familjen som ska skjutsas o hämtas olika tider alla tre så är det väldigt bra att ha tillgång till Kajsas taxiverksamhet. Har även kollat en bra film (minns såklart inte vad den heter nu) med Irmis, Leo o Anna. Hade även superkul då Anna o Leo gjorde en gubbe av mig på bitstrips haha så roligt! Hann även med karate klassen och sedan en mysig liten filmkväll hemma hos Elin!

2013-11-21 | 08:15:12

Dyngblött

Två timmars promenix i SPÖregnet i förmiddags, överlevde tack vare musiken i lurarna. Har annars varit en städa/tvätta/stryka/handlar dag, haha låter som värsta hemmafrun! Har även hjälpt lite med läxor o har bara stannat hemma nu ikväll, väldigt skönt!! Irma, Leo o jag tittade på "Varning för barn" skrattade så att jag grät, så roligt!

Solen, jag ber dig snälla kom tillbaka till Marin County!!

2013-11-20 | 08:59:12

Vintern har nu kommit

Spöregn!!! Efter typ halva Milorundan imorse började regnet, gick en timme i spöregn - härligt.. Sen har det hållet i sig och spöregnat hela dagen. Så jaa, kände verkligen av att humöret inte var på topp, berodde helt klart på vädret. På kvällen åkte jag först o träffade Ania o Tana på Burritoville, SÅ länge sen, så var en massa catch-up som gällde! Det är jag som har varit dålig på att möta upp dem på senaste tiden, bättring på det ska det bli! Åkte sen hem till Lina, vi tittade på serien Värsta Pojkväns Akademien haha, började kolla på det i Seattle o det är ju så dåligt så att vi bara var tvungna att fortsätta kolla! Hon fixade mina naglar samtidigt, blev så feeejnt så!

2013-11-19 | 08:58:37

Tillbax till vardagen

Gud så snabbt livet återgår till vardagen efter en helg ute på vift. Var kul att se min fina värdfamilj igen! Blev en runda i fina Sausalito med min bäbis. På kvällningen var det dax för karate. Efter karaten åkte jag på tacokväll med Elin o två amerikanska tjejer, kul! Blev sen efter det lite biljardsspelande på 2 am club här i Millan haha, det är den lokala ganska ofräscha baren.. Men det var kul!

Duktiga Leo gör sina läxor

2013-11-18 | 08:42:13

Hemma i Millan igen

Hemma i Millan igen, skönt! Supernälla Bengt kom o hämtade upp mig från bussen här på kvällskvisten. Nu kommer jag säga något jag aldrig trodde jag skulle säga: tyckte faktiskt att det var mysigt att flyga idag. Riktigt mysigt! Eftersom jag reser så ofta här borta så kommer jag förhoppningsvis vara botad mot flygrädslan. Märker iaf tydlig skillnad från nu o förr då jag flög, asskönt! Under dagen i Seattle så åt vi igen den supermumsiga frukostfrullen, SÅ yummie! Åkte sedan en tur till Gamla Stan där vi hittade en liten Farmers Market, annars var det inte så himla mycket där, bara restauranger. Idag regnade det lite till och från, mestadels uppehåll dock, pytsan att det alltid regnar i denna stad, eller så hade gi bara extrem tur! Gjorde shoppinggatan i downtown en sista sväng, lunchade och fikade innan det var dags att ta tåget in till flygplatsen o sen bege oss hem till San Francisco. Vi satt på flyget bredvid en man som berättade att han pendlat mellan Seattle och SF i 25 år, han bor uppe i Seattle men jobbar nere i SF så flyger hem varje fredag och ner igen varje söndag, ganska sjukt!

Denna helg har varit grym! Inga måsten för fem öre, upptäckt Seattle och bara haft det allmänt bra!

Levererat/Inte levererat under Seattle resan (risk för internt):

Levererat
Både mina o Linas värdföräldrar!!!!
Vädret

Bussarna
Springan i hotelldörren
Varma chokladen/Machiaton från cafet
Mannen på planet - 1000 frågor o sen inte ens hejdå?!
Vårt lokalsinne
Marin Airporter

2013-11-17 | 08:31:03

Vart är regnet??

När vi drog upp persiennerna i hotellrummet imorse möttes vi av SOL! I staden där det sägs alltid regnar... Så var en sjukt glad överraskning! Efter att ha ätit sjukt god hotell frukost så begav vi oss på en promenad för att känna in stan i det fina vädret, var kallt men det regnade inte alls på hela dagen, vilken tur vi hade! Vi promenerade lite längs med vattnet, kollade in en vägg som var FULL med tuggummi, var sjukt äckligt!!! Vi satte dit varsitt tuggummi oxå, så nu finns mitt tuggande tuggummi på en vägg i Seattle för all framtid, yay. Kollade även in Pike Place Market, en stor och mysig Farmers Market, gick även förbi USA's (världens??) allra första Starbucks, gick dock aldrig in då kön var jobbigt lång! Så gick vi lite i affärer och jag inhandlade vantar då det behövdes här uppe i Seattle. Lunchade på Cheesecake Factory hehe. På kvällen åkte vi till en Vista Point, sjuuukt fint!!! Hela stan upplyst och The Space Needle (ni vet byggnaden som gör att Seattle ser lite speciellt ut) längst fram o sen hela stan i bakgrunden, magiskt fint var det på kvällen!! Blev sedan egengjorda Burritosar och chips från Whole Foods framför film på hotellrummet, är det semester så är det!

Mina tankar om Seattle efter idag är att det är en liten, fin och mysig stad! Vi har fått känslan x antal gånger att det känns som Sverige, men är nog att det har varit rätt kallt. Finns inte sådär supermycket att göra här, inte oss emot dock, eftersom vi är på minisemester har det varit rätt skönt att bara gå runt o känna in stan och inte ha några måsten alls! Men som sagt, fin stad! Kul att ha varit här!

Mina bilder från Vista Pointen finns i kameran så kan inte ladda upp dem nu, denna är från google men det såg ut exakt såhär, fast ännu finare i verkligheten såklart!!

2013-11-16 | 06:55:43

Framme i Seattle

Efter en kort men skakig flygtur norrut landade vi i Seattle där det såklart regnade. Som alltid då jag o Lina är ute o reser planerar vi inte i detalj från början utan löser allt längs vägen. Vi hittade ett tåg som tog oss från flygplatsen in till Downtown med hjälp av en karta promenerade vi och hittade hotellet. Hotellet var över förväntan, riktigt nice faktiskt! Var så trötta så gick bara o köpte med oss en pizza och åt den i hotellsängen framför teven, mys! Imorgon ska vi explore Seattle!

2013-11-15 | 21:29:23

Snart bär det av till Washington State

Tänkte bara kika in o skriva hej och att jag nu snart kilar ner till airportern. På resande fot igen, wiho så kul! Låt oss nu se vad rainy Seattle har att erbjuda!

2013-11-15 | 07:35:37

Riktig höstdag

Foggigt och ruggigt under långrundan, märkte av hösten ÖVERALLT idag, blåste löv, lövhögar överallt o bara massa löv i glada färger överallt! Svängde även förbi hemma hos Elin och vi gick och tog en kaffe, mys! Annars har jag varit husmor och sytt, tvättat och skjutsat runt barnen. Blev även karate på kvällen, vi var bara fyra på klassen idag.. De är alla så himla goa där alltså! Hjälper jättemycket, ger bra feedback och uppmuntrar som bara den! Jag parkerade rätt långt bort i mörkret (enda stället man står gratis på där) och en dam som är med på karaten var så gullig och skjutsade mig till bilen (inte alls långt alltså) bara för hon ville se till så att jag kom till bilen i säkerhet, supergullig!!

Stövlar, jacka, paraply, tjocktröjor, byxor... Redo för Rainy Seattle imorgon!!!

2013-11-14 | 07:37:13

Bokat resor!

Wiiiie har idag bokat 2 resor!! Sved som bara den i plånkan, men känns toppen!! Ashärligt att ha resor att se fram emot!!! SÅ! En partyhelg i galna Vegas blir det i januari! Så grymt taggad! Vi kommer bo på det sjukt fina hotellet Bellagio (enorma hotellet som har gratis vattenshower, om ni då vet vilket jag menar?!). Denna gång ska vi inte snåla på boendet, hostlet sist vi var i Vegas var det värsta nånsin så blir grymt med gigantiskt hotell mitt på the Strip! Ska bli grymt!! Blir jag, Lina o två svenskar till - Jessica & Lisa som drar dit. Can't waaiit! Lite google pics från the Strip i Vegas och på fina Bellagio!:

Resa nummer två: HAWAII !!! Drömresan går i slutet av februari/början av mars i uppfyllelse! Så sjukt! Är så lycklig att jag ska få åka till paradiset Hawaii. Blir jag o min resekompis Lina som drar dit, sjukt häftigt!! Det blir ön Oahu på Hawaii som vi kommer spendera vår vecka på, vi har hört väldigt bra om den ön av de som har varit där. Oahu är ön där Honolulu är största staden och Pearl Harbour finns oxå på den ön. Så sjukt, kommer bli underbart! Även lite google pics på Hawaii, kan inte fatta att vi ska dit!

Har annars idag finpromenixat längs med vattnet med utsikt över Golden Gate, SF och hela Tiburon sjukt vackert! Hur ska jag kunna lämna detta? Åkte även med Elin till Northgate och inhandlade stövlar, var tvungen att köpa skor som förmodligen kan överleva nu i helgen då det bär av till Seattle. Oj så mycket resande det är nu känns det som, älskar't!

2013-11-13 | 08:50:17

Waterfalls

Hittade små söta vattenfall idag då Milo o jag var ute på äventyr, mysigt! Har annars inte gjort så supermycket, har köpt födelsedagspresent till Anna som fyller år på söndag. Lina kom över till mig på kvällningen o vi planerade lite framtida resplaner. Är så taggad! Blir förmodligen att boka allt imorgon wiho. Kommer svida rejält i plånboken, men jag är ju här för att se så mycket som möjligt av USA så resor är verkligen något jag är villig att lägga mycket pengar på medan jag har chansen att kunna resa så mycket!

2013-11-12 | 04:34:21

Ledig måndag sådär

Fick vara ledig idag då det är Veterans Day och hela familjen oxå var ledig. Har varit så SJUKT trött efter helgen så chillade mest. Mötte upp Ania o Bibi en sväng, skypade länge med Lea, hängde lite hos Jordan på Peets o lite sånt bara.

2013-11-11 | 20:26:19

Weekendcourse in San Mateo

Helgkursen var otroligt långtråkig. Vi åkte före tuppen lördag morgon för att komma ner till San Mateo i tid och checka in på hotellet. Första lektionen drog igång vid nio, sista lektionen slutade halv åtta. Var bara 2.5 timmars lektioner, tyvärr hamnade jag på alla ointressanta klasser, såsom Amerikansk historia, amerikansk politik, pengar, grammatik, fotografi. Satt bara och lyssnade och halvsov genom alla klasser. Hade några kortkorta raster mellan lektionerna då man hann med att hämta kaffe och gå på toa. Samma visa hela söndagen sen.. På lördagskvällen trots att vi var megatrötta så åkte vi in till Union Square och hade en kul utgång, yolo. Men ja, lite var ju oxå bra med kursen, blev klar med 40 college timmar, gratis kaffe o mat, sängarna på hotellet var sjukt bekväma, var 200 Au pairer där så var kul att träffa massa nytt folk. Träffade en massa trevliga svenskar och även folk från andra länder, träffade en tjej som hade varit Au Pair åt Annika Sörenstam, coolt sa jag, inte så värst sa hon, efter 6 månader hos dem i Florida hade hon rematchat o flyttat hit till SF. Alltid intressant o höra andra Au pairers historier!

Dessa två plus kaffe var som behövdes för att överleva helgen

Körde hårsalong för att hålla oss vakna

2013-11-09 | 03:52:51

Myskväll

Fredaaaaag. Haft en väldigt mysig fredag med min favoritvovve. Vi hikade Ring Mountain, Gud vad jag älskar landskapet här! Alla urfina berg och alla gorgeous hus på kullarna, SÅ fint! Tjocka San Francisco dimman kikade oxå fram.

Efter att jag hämtat upp Leo på skolan åkte vi till Downtown Mill Valley där vi mötte upp resten av familjen för en mysig fredags fika! Tack fina familjen!

Råder lite brist på bilder på mina värdbarn här på bloggen jag vet, Irma & Leo fick fastna på några bilder idag iallafall!

Snart kommer Ania över med middag från Burritoville o vi ska bara mysa hemma hos mig ikväll. Imorgon ska jag upp före tuppen (!!!!) har beställt väckning av Anna, kommer aldrig orka gå upp. Men måste för då beger vi oss in till stan, mer exakt San Mateo, och helgkursen där. Så ska sitta på typ konferens hela lördag och söndag och vi bor kvar på hotell över natten. Tar inte med mig paddan så ni får vänta på uppdatering tills efter helgen.

2013-11-08 | 08:53:51

Långsam dag

En dag som faktiskt gick väldigt långsamt. Hikade finaste hiken med Milo i förmiddags annars var jag endast hemma hela dagen för att sen på kvällen åka på LCC möte. Jan snackade om barnsäkerhet i huset, jag kände att allt riktade sig enbart åt yngre barn, inte så stor chans att Irma, Leo eller Simon skulle få för sig att dricka tvättmedel liksom... Hade även ett litet Thanksgiving quiz, är ju snart dax för det igen. Tror faktiskt att farfar och Majlis kommer komma hit precis före Thanksgiving.

I övrigt försöker jag börja tänka mer o mer på min framtid, vad jag ska ta mig till när min lilla drömtid här i USA är över, blir bara så sjukt förvirrad och känns jättejobbigt att allt detta snart (lite mer än 6 månader) snart är över!!

2013-11-07 | 09:24:40

Fingercut

Chill day som rullat på som vanligt! Inget speciellt spännande har inträffat idag. När jag o Irma väntade på Leo utanför hans skola så tänkte vi cabba ner eftersom det var så varmt, den fastnade halvvägs så taket stod rakt upp, gick varken o få upp det eller ner det ett tag där. Offrade mitt pekfinger och fick världens cut i det och tillslut åkte taket upp igen. Har även bokat hostel inför Seattle nästa helg så nu har vi nånstans o bo oxå. Har även smidigt lite fler resplaner för framtiden, om allt går i lås så blir januari och februari riktigt roliga månader!!

Trött vovve

2013-11-06 | 08:08:32

Vardag

Tillbaks till vardagen utan gäster då! Milo o jag gick en långrunda, badade honom, köpte ny mat till honom o hämtade barn från skolan. Träffade på kvällningen en ny svensk Au Pair på Starbucks, alltid kul att träffa lite nya Au pairer, känner mig så rutinerad Au Pair som varit här så länge nu haha...

Utsikt över fina Mt. Tam under morgonrundan!

2013-11-05 | 08:03:29

Nu får ni tillbaka dem till Sverige igen

Då var Matilda och Kasper påväg hem till Sveariket igen då. Själv brummar jag vidare ytterligare några månader här i Cali. Var lite jobbigt att säga hejdå till dem, men vi ses ju snart igen! Annars har dagen rullat på som vanligt med promenader och karate - de vill att vi nybörjare ska testa för gult bälte snart, småläskigt med test men kul om man skulle klara det!

2013-11-04 | 06:10:00

Å så vare med det!!!

Sista heldagen för mina besökare här! Har haft en jättemysig och lugn dag! De shoppade klart det sista här i Marin, vi åt frulle på Woodlands, froyo på Mag's, knallade runt i Fisherman's Wharf, gick i souvenir butiker och åt middag på Applebees. Nu har de istortsätt packat klart inför morgondagens hemfärd.

2013-11-03 | 05:34:28

Kul dag för Karre, Kerre & Marre

Heldag på six flags! Blev åkande i några bergochdalbanor och sedan simmade vi även med delfiner! Var supercoolt! Vi fick klappa dem en massa, hjälpa till o göra trix med dem, ta massa bilder och simma med dem!

2013-11-02 | 07:18:04

Vi förlorade karre i kriget

Megafin hike på förmiddagen typ halvvägs till Muir Beach!

Annars idag har vi ätit lite Starbucks och Jamba juice lunch!

Vi har oxå träffat mina pluttisar Char o Malcs o hängt lite med dem. Middagen blev på mexikanar'n här i Millan, mums!

Från gårdagens Cheesecake besök:

2013-11-01 | 07:34:59

Happy Halloween

Idag under morgonpromenaden fick Martin ytterligare en adrenalinkick då hon trodde vi mötte en svart varg, var ju dock bara en hund som vi döpte till Blixten, som verkade ha kommit ut på vift och sprang runt och småhotade oss. Har kämpat på rejält idag och cyklat i rejserfart med lunchlådor till Irma o Leos skolor, vi har kämpat med matkassar upp för hela berget osv. Planen var ikväll en Halloweenfest inne i stan så vi åkte och införskaffade Halloweenkostymer (Martin-polis, Kasper-jaa, vad kan man kalla hans kostym? O jag lånade en brandkvinne dräkt från Lina). Middagen blev på mitt favvorisotto ställe här i Millan. Sedan visade det sig att biljetterna till festen vi tänkte gå på var slutsålda så då kände vi att det var ovärt att åka in. Slutade med Cheesecake Factory, inte helt fel det heller!!

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!