2013-02-28 | 07:07:00

Var det februari sa ni?

Härlig start på dagen, gick och träffade min fina österrikiska vän Lea, vi tog en promenix till Rustic Bakery för en förmiddagskaffe och en massa prat, välbehövligt. Spenderade sen istortsätt hela dagen på beachen i Sausalito med Malcolm, superhärligt var det verkligen! Vi lämnade platsen vi hade väskorna o filten på en stund för att gå längs vattnet o plocka snäckor och fina stenar. Efter ett tag kom en kille o pekade på våra grejjer o frågade om det var våra, så sa han att en fiskmås precis stal nåt papper o en penna från min väska. Haha, han hade tagit Malcolms tackkort han var tvungen att skriva! Hahah, men aswierd hur han fick tag på dem, för min väska var stängd o korten låg under tröjan i väskan! Var en mamma på stranden som frågade hur gammal min son var, haha... Jobbar sent idag, så fixade lite middag då Charlotte kom hem och de ligger nu båda och sussar gott. Ligger här och är allmänt taggad, har nämligen grymma planer inför min semestervecka i april - tänker inte säga nåt här förrän det är bokat o klart hehe, men aa kommer bli awesome!

2013-02-27 | 08:32:42

Scooter

Började dagen med en härlig promenad i solen, sedan så räddade Malin mig. Hon kom förbi och sa att hon kunde skjutsa mig till barnens skola. Jag hade nämligen lovat kidsen att gå med deras scooters till skolan så att de kunde scootra hem sen. Så snällt att hon gjorde det!! Barnen åkte scooter hela långa dagen och vi scootrade till taekwandoon och hem. Barnen hade jättekul, jag bar deras ryggsäckar, min väska och en stor matväska hela tiden - snacka packåsna! Blev sen boxningsklassen och efter det åkte jag och the swedish gang till Target en sväng!

Visade barnen lite tricks i skateparken, elleeeeer?! Haha

2013-02-26 | 06:15:24

Water

Vardaaaaag igen, utan mitt svenska sällskap. Men har gått bra det, så härligt väder så man blir ju glad i hela kroppen! Blev gymet en stund med Märtha på kvällen och har nu krupit ner framför teven och tänker ta en tidig kväll idag, riktigt skönt!

Blev väldigt mycket häng i skateparken idag, sötaste Malcolm!

2013-02-25 | 01:05:05

Tomt

Skjutsade Kasper & Matilda till flygplatsen nu idag. Var väldigt tråkigt att de var tvungna att åka hem. När jag åkte hem till Marin helt själv igen så kändes det sjukt tomt! Saknade Kaspers "höj musiken, hööööj!" å Matildas "dra upp fönstret Kasper!" Å bara att ha sällskap av dem i bilen sjungandes med till alla låtar och prat om gamla goda tider. Håller tummarna för att de får en trevlig resa hem. Vi har haft en toppenvecka och hunnit med att se mycket häromkring, ätit en massssa, shoppat m.m. Skulle även nästan vilja köpa en bok och skriva upp alla roliga citat som sagts av oss under denna vecka, finns väääldigt många om man säger så! Får se dem igen om ca 6 månader, och tiden går alldeles för fort så det kommer bara säga svish!

Sitter nu o kollar lite på Oscars galan och ska sedan möta upp mina Marinvänner för middag och sen ladda för en ny jobbvecka imorgon.

2013-02-24 | 09:28:53

Roundtrip in SF

Blev en heldag inne i SF idag! Vi åkte runt en massa o jag visade dem "riktiga San Francisco", love this city! Vi stannade bl.a. för lunch i Little Italy, såg utsikten vid Twin Peaks, åkte ner för världens krokigaste gata Lombard Street, strosade runt i supermysiga Marina, utsiktsplatsen vid Golden Gate, såg solnedgången vid Ocean Beach och åkte i en massa backar! Blev sedan middag på kinarestaurangen här i Marin ikväll igen hehe. Sista heldagen för dem här i Staterna, sorgligt!

2013-02-23 | 09:05:14

Sunny Friday

Vi släppte inte in städerskorna i mitt rum imorse, det är too messy med resväskor o kläder o jag vet inte allt överallt i rummet. Vi höll oss ändå undan och drog till Woodlands för frukost, mys! Hängde sedan hela dagen bara med Malcolm så blev lekpark och glass i sooolen! Familjen åkte sen ikväll iväg till Tahoe så nu är vi själva i huset, barnen ville inte släppa Kasper när de åkte, så gulliga. Matilda mådde inte alls bra på kvällen, hade feber o grejjer så slutade med en lugn hemmakväll. Kasper o jag åkte och köpte hem lite mat och snacks och har kollat film hela kvällen, Matilda åt och gick sen o la sig - håller verkligen tummarna för att hon mår bättre imorgon så att vi kan åka iväg o ha en så bra sista dag innan de åker hem som möjligt!

2013-02-22 | 09:38:20

HikeDay

"Besteg" mitt berg på förmiddagen. Vi tog sedan med barnen på en väldigt fin hike upp för Ring Mountain, på toppen är det utsikt över stan o istortsett hela Marin, superfint! Var härligt med en hike i det fina vädret idag. Blev middag på en jättegod kinesisk restaurang. Sen blev det bio och vi såg "Safe Haven" som var en riktigt bra film! Både jag o Matilda satt o grät i biosalongen hehe ja sorglig men väldigt bra!

2013-02-21 | 07:22:12

Vardag med besök

Förmiddagen spenderades i Northgate Mall och bagel frukost. Sedan hängde Kasper & Matilda med under min jobbdag och fick se hur en typisk dag i mitt Au Pair liv ser ut. Barnen tycker det är superkul att de är här! Blev sedan middag på italiensk restaurang och froyo till efterrätt.

2013-02-20 | 09:08:05

Regndag?

Väderprognosen visade heldags regn, så när vi vaknade upp imorse och det spöregnade ute så bestämde vi oss för att ta färjan in till city och gå på ett typ akvariemuseum vid Pier 39, Aquarium by the Bay. Var faktiskt överraskande bra! Fanns 20 000 fiskar, hajar, rockor och jaa sådant. Man fick även klappa babyhajar och babyrockor. Vi såg även två 3D filmer om fiskar där. När vi kom ut ur akvariet så hade det slutat regna och solen tittade fram, var inte varmt men det regnade iallafall inte. Lunchade på Hard Rock Café, gick en liten sväng i Pieren och åkte sedan upp till Union Square för ytterligare lite shopping då smarta Kasper kom på allt han behövde köpa. Åkte tillbaka till Marin rätt sent och blev då varsin cheesecake på the Cheesecake Factory.

2013-02-19 | 06:31:42

Presidents Day

Obamas födelsedag idag och det innebar en hel del reor faktiskt. Vi tog färjan in imorse och spenderade hela dagen kring Union Square och blev en massa shopping. Speciellt för Matilda, Kasper shoppade inget alls - men så fort han såg Starbucks drog han dit och kom sen tillbaka för att orka med att gå i alla affärer.

2013-02-18 | 07:20:22

Lovely Marin

Idag har jag visat mina besökare runt här i fina Marin där jag bor! Har faktiskt hunnit se en massa grejjer och Cali har bjudit på riktigt skönt väder! Mysfrulle på Woodlands, gungan i Tiburon, utomhus mallen här i Corte Madera, Muir Woods Overlook, Mt. Tam, Northgate mall, burritolunch på Chipotle, Target, Marshalls, Ross & slutligen middag på Cheesecake Factory. Superkul att ha dem här! Nu lite bilder från dagen!

2013-02-17 | 06:27:09

Matilda & Kasper här!!

Nu är de äntligen häääär! Blev ett kärt återseende då jag hämtade upp dem vid bussen!! Trötta men glada att vara framme var de båda två. När jag nattat klart och båda barnen sov så kom jag in till mitt rum där även både Kasper & Matilda sov, haha. Vi skulle ju planera veckan lite, men får väl göra det imorgon vid frukosten istället! Hade bra för det ska vi!

2013-02-16 | 02:48:39

Friday Night

Vaaaaaaarm dag, älskaaaaar Caliiiii! Har verkligen sugit upp en massa sol idag o är därför lite brun o allmänt lycklig! Snart bär det av till San Rafael för middag och efter det far vi in till SF för en utgång i vårt kära Marina på vår favoritklubb. Ska bli riktigt kuul! Kasper och Matilda åkte nyss hemifrån och är nu påväg till Arlanda! Kan inte riktigt fatta att jag får krama om dem imorgon! Känns riktigt konstigt men det ska bli så underbart så!

Härlig bild på the swedish mafia!

2013-02-15 | 08:05:00

Valentine's Day

Valentine's Day idag då! Kärleksfulla barn hela dagen, det gillas! Boxning på kvällen och sen en sväng till Malin, min kompis från Sverige dårå! 21 grader o sol, ska bli samma imorgon! Nu åker faktiskt shortsen på, såå härligt! Notera att jag idag varit i USA i 200 dagar, det om något är helt sjukt! Börjar tänka mer och mer på hur fruktansvärt jobbigt det kommer vara att lämna allt och alla här, den dagen är något jag inte vill tänka på.

2013-02-14 | 08:36:31

Firestation

Känns som att jag knappt har jobbat idag, bara tittat till när Malcolm o hans kompis lekte med ninjago i hans rum I stort sett. Hade LCC möte idag och denna gång var vi på brandstationen i Larkspur, var en brandman som pratade en maaaassa och ja lärde mig lite nya grejjer som jag tänker prata med mina värdföräldrar om. Måste exempelvis köra utrymningsövningar med barnen, just in case, så att de vet vart de ska gå om olyckan verkligen skulle vara framme. Blev efter det en väldigt sen middag på Cheesecake Factory med mitt svenska Crew + en tysk, trevligttrevligt!

2013-02-13 | 07:01:59

Full House

Träffade Malin & Madde på Northgate mall imorse, riktigt mys! Fyndade en tröja för $5 och blev även lite överraskningspaket till barnen så de ska få varsitt litet paket på torsdag då det är Valentine's Day. På tal om Valentine's Day.. Den dagen är ju större här borta i staterna än hemma i Sverige. I skolan så måste varje barn göra ett Valentine's Card till alla klasskompisarna, så varje barn får jättemånga olika kort under dagen. Jättekul ju, men mycket jobb för att få dem gjorda! Malcolm gjorde klart sina igår och idag ville Charlotte göra sina tillsammans med Maddie så vi släpade med oss alla pysselgrejer över till deras hus. Hade inte alltför lång tid då vi skulle iväg på taekwandoo, så blev stressigt o lite kaos att få tjejerna att göra fyrtio kort var, haha. Men de var duktiga faktiskt, fick sedan kuta som bara den med båda barnen för att hinna till träningen och vi hann precis, weho vad stolt jag blev då barnen verkligen fattade att vi hade bråttom o verkligen hjälpte till, mina pluttar!

Var på boxningsklassen ikväll, det var kul! Gör typ exakt samma grejjer varje gång vi är där, och det är inte så alls avancerade grejjer vi gör, det är väldigt chill faktiskt!

En bild på matglada Malin för några dar sen då vi var på Boca. Vi köpte in 2 rätter och delade på allt! :

2013-02-12 | 06:16:25

Malcolm 6 år!

Malcolms födelsedag idag, stora killen är nu hela 6 år! Han har fått bestämma väldigt mycket idag eftersom det var hans dag. Detta har inneburit en massa ninjagolekande, såklart. Åkte även till en lekpark vi aldrig varit i förut, så det var kul. Malcolm älskade presenterna han fick av mig så det var kul! Blev middag med min finfina värdfamilj på CPK (California Pizza Kitchen) ikväll. Supermysigt, så kul att folk tror att jag är storasystern i familjen haha! Det är förövrigt i stort sett svensk sommarvärme här borta nu, är tydligen ovanligt varmt för att vara februari, så det är sjukt härligt!! Fick även ett fint Valentines Card från mamma o pappa idag, sånt gör en väldigt glad!

2013-02-11 | 08:39:32

Bowling Party!

Idag var det Malcolms födelsedagskalas! 12 småkillar i bowlinghallen, massa bowling, pizza, tårta, glada barn och jaa allt sånt ett barnkalas innebär. Var riktigt roligt måste jag säga! Imorgon fyller han hela 6 år, stora killen!

Efter partyt tog jag hand om en supersöt 2 årig tjej, vi lekte med barbies och massa annat smått och gott. Blev middag med Malin på Boca och sedan filmkväll hemma hos mig, supermyyys. Vi fastnade framför en sjukt creepy film, som ibland tyvärr gick överstyr, men vi kunde inte sluta titta. Åt även såklart en massa onyttigheter.

2013-02-10 | 07:03:00

Love Cali

Världens mysigaste dag med mina fina brudar! Lunchade i Tiburon och träffade då två nya svenska tjejer. Jag var den som hade varit här längst, oj vad konstigt det kändes! Minns själv hur jag i början tyckte att de som varit här i 6 månader hade varit här jättelänge.. Blev sedan såklart froyo, var ju tvungna att visa nykomlingarna det, haha. Solen tar som bara den här! Under lunchen så fick jag jättefin färg i ansiktet och en massa fräknar! fick även en fågelbajs på ryggen, vilket inte var fullt så lika kul. Sedan drog jag, Madde, Märtha & Malin till gungan i Tiburon, Madde o Märtha hade aldrig varit där förut. Vi bara njöt allmänt av att vi bor i just Cali, så himla underbart!! Jobbar kväll nu ikväll. Malcolm tappade äntligen sin framtand som varit halvt ute ett tag nu, superbra tajming då han snart blir stora killen o har sitt födelsedagskalas imorgon!

2013-02-09 | 10:20:40

Mysfredag

Har haft hand om 4 kids idag, har gått jättebra! När man tar med dem och äter glass och sen låter dem leka här hemma är det inte mycket som kan gå fel. Var sedan med på min värdfamiljs myskväll med pizza och film. Vi såg Harry Potter, var verkligen supermysigt! Drog sedan vidare hem till Malin som jobbade kväll för ytterligare fredagsmys! Lina kom oxå dit lite senare. Jaa, en riktig mysfredag med andra ord!

2013-02-08 | 08:14:31

Inte vattenfast mascara denna gång

Det är så roligt att Charlotte presenterar mig som sin storasyster när någon frågar. Å idag sa hon att hon verkligen önskar att jag vore hennes syster, min älskade plutt! Blev en sväng till Target på kvällskvisten med de 3 M'en och fick lite nödvändigheter inhandlat. Har även skypat med Matilda idag, det är sjukt att hon och Kasper kommer hit till mig nästa helg, galet! Åh vad jag längtar, ska bli så underbart att se dem igen!

2013-02-07 | 08:01:41

Smoothie

Lekt ninjago större delen av dagen, shit vad Malcolms värld kretsar runt dessa små legogubbar just nu. Charlotte och hennes playdate lekte i hennes rum medan jag o Malcs fightades med ninjagogubbarna och sen även lite andra byggleksaker. Blev middagsdejt med bästa Malin på Cheesecake Factory, var riiiiktigt länge sen vi var där så kändes rätt att gå dit idag. Åkte sedan till Starbucks och träffade David, en tysk Au Pair. Blev sedan film hemma hos honom en stund innan vi åkte tillbaka hem igen. Mysonsdag!

2013-02-06 | 07:53:43

Boxning

Blev mysfrulle med de tre M'en imorse. Kände att jag ville ta med barnen på lite äventyr idag så tog med dem till Phoenix Lake, Ania och hennes barn hängde på. Vi hade en supermysig dag vid laken och alla barn var glada o nöjda hela dagen - supeeer!

Hade min första boxningsklass idag. Var riktigt kul faktiskt. Var lite som en dans typ, alla stod i en stor cirkel, o massa magövningar o sånt oxå. Kul. Efter denna kurs är jag klar med alla mina collegetimmar jag måste ha under året, asskönt!

Mys vi laken:

Lina glömde tofs till boxningen, fick låna en penna av mig och göra det bästa av situationen, haha!

2013-02-05 | 08:03:24

Cherry

Måndag, åh så kul det var att se barnen idag, kändes som evigheter sedan! Blev lite bibliotekstid, lek i parken o aktiviteter. På kvällningen träffade jag Malin, Madde & Märtha för lite Starbuckshäng, trevligttrevligt! Då var denna veckan inledd!

Malcolm ville låna en maaaaassa böcker idag, sötisen!

2013-02-04 | 07:05:12

Superbowl

Idag var det ju då den stora superbowl!! Så coolt att San Francisco's 49'ers var med i finalen, vilket gjorde det ännu intressantare och coolare för oss att titta på matchen.

Först kom Malin o hämtade upp mig, sen åkte vi vidare och hämtade Lina & Mel och vi tog en sväng till Target, mest bara för att kolla läget typ. Märtha och Madde anslöt sig sedan och planen var att vi skulle hem till en tysk Au Pair kompis kompis typ, för han skulle ha BBQ och kolla på matchen o så - lät jättebra. När vi kom dit så var det en massa jätteskumt folk där och folk kollade knappt på matchen utan bara satt o drack o sånt. Så vi blev inte kvar länge, utan åkte då hem till vår amerikanska kompis där det var lite folk som kollade matchen. Där satt vi i hans jättemörka vardagsrum och halvsov.. Tillslut bestämde jag, Malin, Märtha & Madde att vi skulle åka till en restaurang o käka middag o se slutet på matchen där. Oj, varför åkte vi inte bara dit från början?! Var superkul!! Var rätt mycket folk, massa tv-apparater, jättebra stämning, folk skrek, hejjade, hammrade i borden, applåderade, hoppade och ja u name it. Så vi blev astaggade och levde oss verkligen in i matchen! Kan ju reglerna bara lite halvt - så applåderade bara när alla andra blev glada och applåderade haha. Blev väldigt spännande där sista halvtimmen och när 49'ers tyvärr i slutändan förlorade med bara några ynka poäng så tömdes restaurangen på bara några minuter, alla bara gick ut fort som bara den i besvikelse. Hahah, var en kul upplevelse!

Hamnade på lite villovägar idag. Säger bara: Malin, Märtha, Madde, jag & Malins Honda i branta backar innebär alltid trubbel HAHA!

Oj vad alla SF-bor var taggade innan matchen!

Tacochipsen på restaurangen var såklart i 49'ers färgerna!

Go 49'ers, go!

49'er fans, haha!

2013-02-03 | 05:28:23

Ice Cream

Har inte satt foten utanför huset. Mår ytterligare lite bättre idag, skööönt! Har ändå gått runt i pyjamasen heela dagen, kollat massa filmer, ätit glass, tvättat o ja ätit diverse godsaker. Tröttheten finns kvar, men så otroligt skönt att inte ha ont längre! Imorgon ska jag äntligen träffa mina vänner igen! Ska bli skönt med lite mänskligt umgänge istället för bara katterna.

2013-02-02 | 04:10:00

Hurray

Vaknade upp och hade bara lite ont i halsen - oj vad skönt det var, go antibiotikan, go! Så har idag kunnat äta mat, wehooo! Lagade lite makaroner o köttbullar á la sveariket för att fira. Har mestadels degat hemma framför massa serier och filmer. Bestämde mig dock för att gå en sväng till Safeway för att få frisk luft och köpa glass, och se om Ida hade rätt haha (och ja Ida, känns faktiskt bättre efter att ha ätit glass! Tack för tipset!). Blev sittandes ett bra tag på en bänk i solen och bara njöt. Då blev jag verkligen påmind om att jag inte ska klaga så mycket över att ha halsfluss - jag är ju ändå i underbara Cali när jag har det, kunde ju varit värre liksom.. Har lovat att skjutsa 3 av mina fina vänner till färjan om en stund då de ska in till staden med stort S och partaaa. Så ledsen att jag inte kan dansa med mina partyprinsessor inatt men det blir definitivt fler gånger, ikväll får jag nöja mig med ännu mer film och glass ätande.

Var jättevarmt ute!!! Superhärligt att sitta o steka vid några palmer ett tag haha

2013-02-01 | 06:15:25

Hoppas på ljusare tider snart

Ingen stor förändring idag - mår lika dåligt. Känner dock av att antibiotikan värkar lite iaf, kunde sova ett par timmar inatt och har även kunnat äta lite jordgubbar utan alltför mycket smärta. Kände imorse att jag var tvungen att ta mig ut ur mitt rum om så för en pytteliten stund. Malin hämtade upp mig och vi åkte till Lina en snabbis o sen betalade jag min nya collegekurs (som nu varit två gånger denna vecka, men som jag missat) om jag inte sagt det tidigare så ska jag ta en boxnings kurs, efter den är jag helt klar med alla skoltimmarna - så skönt!! Var så skönt att komma iväg en kortis, även fast jag blev väldigt trött typ direkt. Har saknat mina vänner så! Här borta är man van vid att träffa sina vänner exakt varje dag, så ja nu 4 dar har känts som en evighet efter att varit helt ensam på rummet.. Är så himla härligt väder ute nu oxå som jag går miste om då jag bara orkar ligga i sängen vilket är allmänt deprimerande.

Har inte behövt jobba alls idag - eller åkte till skolan o så sa Ania att hon kunde ta med Malcolm hem till sig ett tag så jag fick vila. Hon släppte av honom här hemma exakt när Veronica kom hem och tog då över för resten av dagen. Har kollat på huuur många Full House, The Nanny, Big Bang Theory, How I Met Your Mother & Friends de senaste dagarna nu. Så tänkte köpa en film från iPaden för liite mer variation, men det tar ju verkligen hundra år, får se om det blir klart idag. Min värdfamilj bestämde sig nu på kvällen hux flux för att dra till Tahoe nu ikväll istället för imorgon kväll. Så nu har jag huset själv i 3 dagar, hoppas verkligen att jag mår bättre imorgon. Så tråkigt om jag bara kommer kunna ligga i sängen nu hela helgen!

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!